Friday, February 25, 2011

Semangat

Byk perkara yg berlaku kebelakangan ini...asenya xpyh la emy nk sebutkn kt sini..hampir sumenye emy da cernakan..mmg dugaan tu Allah turunkn utk menduga umatnya...mampu atau x mampu, kite je yg rase..

Now, emy feel better than last 2 weeks..so far so gudd..emy dh dpt semangat baru..byk perkara yg emy dapat blaja dan sume itu adalah ketentuan-Nya yg mengkehendaki emy menyusuri suatu perjalanan dlm menjadi hamba yg kudus...dan melalui keizinan-Nya juge emy dpt bernafas sehingga ke hari ini..Terima kasih ya Allah..Terima kasih =)

"Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, tidak ada Tuhan melainkan Engkau..Engkaulah yang telah menjadikan daku dan aku adalah hamba Mu, dan aku menurut di atas perintah dan perjanjian denganMu sekadar keupayaanku, aku berlindung dengan Mu dari kejahatan dosa yang telah aku lakukan, dan aku mengaku dengan nikmatMu ke atas ku dan aku mengaku dengan dosa-dosa yang telah ku lakukan, maka ampunilah daku, maka sesungguhnya tiada siapa yang dapat mengampunkan segala dosa melainkan Engkau Ya Allah"... (Hadis Riwayat Imam Bukhari)

(baca doa ini sekali diwaktu siang dan sekali diwaktu malam)

sekian, yg emy boleh kongsikan utk anda semua =)




No comments:

Post a Comment